Alla inlägg under oktober 2006

Av Malin - 31 oktober 2006 22:10

Ordet "äntligen" får mig osökt att komma att tänka på Gert Fylking. Hehe, hans fredagsfräckisar är inte att leka med!Äntligen har jag fått mitt rum tapetserat! Det är så fint! Firade genom att inte plugga och köpa godis till mig på Ica.Äntligen har jag bara ett PM kvar att skriva! Deadline på torsdag.Och äntligen kommer min dator att bli fixad! Även det på torsdag.En pojke gör mig varm i magen...

Av Malin - 29 oktober 2006 21:37

Jag blir tokig på min dator! Den bara krånglar hela tiden!Ikväll har jag varit hos Sofie och ätit tacos. Det blev så mycket mat över att vi ska äta det till lunch imorgon :)Annars har jag bara myst hela helgen. Sånt behöver man verkligen. Det är som medicin mot en mörk höst..

Av Malin - 26 oktober 2006 14:17

Jag är så trött. Är inte så konstigt egentligen. Efter att inte varit på skolan sen i fredags (varit ledig) så tar det i att gå upp klockan sex på morgonen.. usch.. Sen tittar man ut genom fönstret och regnet öser ner! Yippie! Man längtar direkt hem och bara få lägga sig i soffan, ta på en bra film och tända ljus. Iofs så har jag haft en väldigt kul skoldag. Gillar verkligen min klass. Alla är så glada och positiva. Sofie och Malin gör verkligen mina dagar i skolan helt fantastiskt roliga! Vi har ganska många speciella människor i min klass också. Tråkigt när klassen kommer splittras i vinter!Idag har jag tänkt att jag bara ska ta det lugnt. Inget plugg alls. Istället ska jag till Lisa ikväll. Vi ska se på Sex and the city, mysa och dricka te. Det blir säkert en massa prat oxå.När jag tänker efter så kanske inte hösten är så tokig iaf.

Av Malin - 24 oktober 2006 23:16

Jag har haft en sån mysig dag!Jag tog mig en sovmorgon idag. Var uppe rätt sent och tittade på Sex and the city, numera är jag beroende av den serien. Föreslog för Sofie om hon ville följa med mig en snabbis på IKEA. Självklart sa Sofie och struntade blankt i skolan. När man nämner ordet IKEA för Sofie så går det före allt! På IKEA tog vi en vagn. Jag upptäckte hur kul man kan ha med en vagn på IKEA när det är dagen före löning. Jag åkte som en femåring på vagnen på de tomma gångarna vid IKEAs soffor, mattor och lampor. Det gick riktigt fort på sina ställen. Jag får skylla på att jag ska bli småskollärare. Då får man faktiskt göra sådana här saker. Det är viktigt att ha sitt barnasinne kvar.. ;)Jag köpte en del grejer till mitt rum på IKEA. Nu är här jättefint tycker jag. Studentstaden ska komma och tapetsera mitt rum på tisdag. Ska bli skönt när det är klart så att man kan sätta upp tavlor och nya gardiner här inne :)Ikväll har jag blivit klar med ett PM till. Känns riktigt bra nu. Äntligen! Tedags nu! Puss!

Av Malin - 23 oktober 2006 14:49

Då var det dags. Ny blogg!Varför kommer jag på att det kan vara kul med en blogg när jag har hur mycket som helst att plugga?! Hmm.. Sofie föreslog idag att vi skulle börja träna. Bra idé tyckte jag. Hon föreslog vattengympa. Jag trodde bara att det var tanter (förlåt, äldre damer) som höll på med vattengympa. Jag hade visst fel.. :)Jag är så enormt sugen på choklad! Chokladkaka, chokladmuffins, chokladbollar, kexchoklad, chokladkex, varm choklad, smält choklad, blockchoklad.....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards