Alla inlägg under februari 2007

Av Malin - 27 februari 2007 17:34

Söndag 25/12-94 DecemberI dag ska jag lekamed alla lek-sakorna Inte alla men några iallafall. Jag fickmålar-färg och sockaroch mycket annat. Fördet var jul-afton i-går. Då fick viganska mycketjul-klappar.Just nu sitterjag och tittar påbarn-program. Påmåndag blir detkul. Då kommerLinnea och frida. Då får vi prese-nter. Många present-er Slut_______Vilken nostalgitripp att läsa min dagbok från när man var liten!

Av Malin - 23 februari 2007 13:32

Det är så jäkla kallt i mitt rum. Korridorarna huttrar när de kommer in i mitt rum. What the heck! Sedan höjer Heimstaden hyran med flera procent. Tack för den. Och inte är det någon idé att jag ringer till dem, det är varmt på elementet men mitt rum håller inte kvar värmen. Himla crap.

Av Malin - 22 februari 2007 20:06

Ny kurs började idag, matematik. Kul, faktiskt! Jag tror att jag kommer lära mig mycket på den här kursen. Vi kommer inte plugga matte utan vi kommer att få lära oss det didaktiska och se på olika perspektiv osv. Jag kände på praktiken i höstas att det var matten som jag inte var så säker på hur jag ska förklara för eleverna. Men redan idag så känns det mycket bättre.Bilder:Var? Uplands.När? I lördags.Närvarande? Stenberg, Lisa, Daniel och jag.1. Jag och Lisa.2. Jag stryper Daniel. Det är inte så farligt som det ser ut ;)3. Daniel och jag, glada och onyktra!4. Stenberg och Daniels.. hrm.. tecken. Man ser att Stenberg inte har den rätta blicken för det där, om man jämför med Daniel, haha.

Av Malin - 19 februari 2007 14:56

Helgen:- Myst (Säger sig självt)- Sett "Blodsband" på Stadsteatern (Magnifikt)- Varit på Uplands och druckit öl (Roligt, på många sätt)- Ätit från Subway med trevligt sällskap (Chicken Tikka, vill ha nu!)- Invigt en större säng (Sovit skönt som en prinsessa med prinsen bredvid mig)Nedan ser ni några bilder från korridorsfesten från ett par veckor sedan, samt förfesten inför Folkes fest. Jag måste köpa en egen kamera!1. Sofia och jag2. Tore och Sofie3. Stenberg, Lisa och Sofie4. Staffan, dricker man en shot i minuten i en timma ser man sådär häärligt full ut :D

Av Malin - 15 februari 2007 17:53

Alla hjärtans dag började med en väldans trött Malin. Vintermörkret gör mig seg. Jag hade ändå en riktig kul dag i skolan. På eftermiddagen var det redovisning av allas revolutionerande produkter. Vi skulle komma på en ny uppfinning av något slag och göra en modell av den. Måste säga att alla hade goda idéer, inte så värst genomtänkta alltid, men goda. Det blev vernissage med cider och salta pinnar och alla minglande runt och hade trevligt. Ahh, är inte lärarutbildningens redovisningar något extra! :D Igår fyllde Malin år, hon blev riktigt glad över presenterna, massageolja, body butter och duschgel. Ahhh, tänk att hon kommer få en liten bebis i sommar, kan knappt vänta att få hålla den. Hihi.På eftermiddagen gick jag till Daniel. Det var supermysigt, jag fick så fina saker av honom. Sedan bjöd han mig på middag på Uplands och senare åkte vi till mig och tittade på film. Min bästa alla hjärtans dag jag haft. Varför ska man krångla till det, jag tycker man kan göra det enkelt på den dagen, bara vara med varandra, det blir ju speciellt vad man än gör eftersom man gör det med Honom.Idag har jag varit med Sofie på sjukhuset. Jag hoppas verkligen att hennes huvudvärk går över efter operationen. Gumman, var inte nervös :) Efter det bjöd jag henne på Subway. Mmmmm, gott. Tänk sedan i vår när man kan ta med sig mackorna till ån och äta där. När jag och Sofie skulle ta bussen hem såg vi att det var 10 minuter tills nästa buss skulle gå. Då gick vi in till Apollos butik. Vad man blir sugen på att åka någonstans! Vart som helst! Men jag kan gärna tänka mig att åka till någon liten grekisk ö eller kolla in Kinesiska muren, det vore grymt. Nej, nu ska jag sluta drömma och skriva hemtenta istället. Yippieeee!

Av Malin - 13 februari 2007 18:32

Korridorsfest i lördags. Oh my, oh my. Staffan blev fullast och däckade i min soffa. Efter hotelser från mig lämnade han rummet. Annars tog jag det väldigt lugnt, min likör, Peach tree, var för söt, bläää. Annars har jag det bara mysigt och trevligt såhär i februari. Imorgon är det alla hjärtans dag och Malins födelsedag. Hela eftermiddagen har jag och Sofie slagit in presenter. Imorgon är det oxå avslutning på min kurs, skönt att lämna natur och teknik för att sedan bege sig in i matematikens värld i en månad. Jag hoppar högt av glädje. Jag hoppas ni förstod min ironi. Nej, ska ta och göra lite te till mig och Sofie nu...Daniel är finast.

Av Malin - 9 februari 2007 19:04

Utedagen var helt okej. Jag frös inte någonting faktiskt och grejerna vi gjorde var soft. Skönt, äntligen utedagarna avklarade! Jag och Sofie var ändå jättetrötta när vi kom hem, därför blev vi extra glada när Ty i korridoren precis hade tagit ut kanelbullar ur ugnen. Så sjukt goda! Och vilken tajming vi hade. Ahh, bullar, måste baka, måste baka!Daniel var här igår, det var jättemysigt som alltid.Ska göra lite middag innan jag somnar sittandes...

Av Malin - 8 februari 2007 12:19

Utedag imorgon, igen! Det är inte så att jag längtar direkt. Men för att undvika vinterdepp försöker jag att tänka positivt. Det kommer bli kul att vara ute i skogen hela dagen. Det kommer bli härligt att dricka varm choklad som man känner rinner ner till magen och det kommer bli skönt att frysa lite så man vet att man lever.Igår var jag på Uplands med Daniel, Laila och Fanny. Vi hade riktigt mysigt. Det blev bio sen oxå, Parfymen - berättelsen om en mördare hette den. Helmärklig film men bra! Värd att se! Naturgodis is the shit. Verkligen. "Roligare än grönsaker, nyttigare än godis" Oh yes, och gott!Lunchdags!

Ovido - Quiz & Flashcards