Alla inlägg under juni 2007

Av Malin - 25 juni 2007 12:43

Igår var jag hos Malin och Kenta och deras lille Hugo och hälsade på. Hugo är så himlans söt och så liten, fast han har växt hela 1½ cm på två veckor, inte illa!


Packa upp resväskan, dammsuga, handla. Det är programmet fram tills att något roligare händer..


Yippie haj haj, yippie yippie hej, yippie hej hej, yippie yippie haj, yippie haj haj, yippie yippie hej hej, yippie yippie haj haj, yippie yippie hej.


Det är "låten" som jag har på hjärnan nu. Ni kanske förstår att det är en aning irriterande!

Av Malin - 23 juni 2007 16:23

Tillbaka i Sverige, Uppsala, Flogsta. Det var otroligt skönt i Spanien, blå himmel varje dag, utsikt över havet från lägenheten, varmt i vattnet, underbar strand och god glass. Det var himla underbart att vara där med min Söt. Sedan är ju Daniels familj ett sådant härligt gäng, som jag har skrattat den här veckan! Jag har solat och badat varje dag, förutom en dag då vi åkte in till Barcelona. Staden var jättefin tycker jag, mysigt med alla fik, de små gränderna, Katedralen och de fina gatorna. Jag köpte tyvärr inget när jag var i Spanien, men vi har tagit massor med roliga kort. Några av dem kommer säkert visas här inom kort!

Av Malin - 16 juni 2007 19:00

Imorgon åker jag till Barcelona! Håller på att packa det sista och ladda min mp3 med nya låtar. Söt ringde innan och berättade att lägenheten var jättefin och att vi bor precis vid havet, låter ju underbart, längtar så!

Av Malin - 14 juni 2007 14:48

Idag är det tvättdag, alltid lika roligt. Det som är bra är att nästan alla tvättmaskiner var tomma eftersom mer än halva av Flogsta studenter har åkt hem till sina familjer. I eftermiddag kommer Sofia hem från Spanien och vi ska eventuellt ut ikväll. Jag vet inte riktigt om jag vill det (bakisdagen från i söndags har inte ännu blivit glömd, fy vad illa jag mådde!) Imorgon blir det roligt, då jag ska klippa mig och fika med Lotta i stan. Sedan ska jag inhandla det sista inför Spanienresan på söndag! Ska bli så himla roligt och mysigt att åka dit och vara där med Daniel och hans familj!


...

Av Malin - 12 juni 2007 21:20

Jag fick VG på VFU-kursen, så skönt!


Och Malin och Kenta har fått en liten Hugo, så söt, så söt, så söt..

Av Malin - 4 juni 2007 16:08

..på praktiken! Idag lät jag eleverna få skriva ett brev till mig, titta här vad en tjej skrev, så himla sött!

Av Malin - 2 juni 2007 22:46

Vilken härlig dag jag haft idag! I förmiddags promenerade jag och Daniel i stan en stund innan han skulle åka till Stockholm, sedan hörde Sofie av sig och frågade om vi kunde lördagsfika på Norrlands nation. Självklart svarar jag. När jag kommer dit så ser jag Laila där, henne hittar man alltid någonstans :) Efter en god fika där går jag och Sofie lite på stan. När jag kom hem till Floggan la jag mig i gräset och solade med Sofia ett par timmar, så skönt! Sedan blir man ju sugen på glass när det är så fint väder, och så blev det. TopHat och en promenad runt i Flogsta med Sofie. Nu är jag hemkommen från Sofie. Jag har bara en dag kvar på min praktik och till den behöver jag inte förbereda någonting, så man kan säga att jag har sommarlov nu! Så skönt det klingar i öronen, sommarlov.


Imorgon kan jag med gott samvete bara sola hela dagen och äta glass!

Ovido - Quiz & Flashcards