Alla inlägg under april 2008

Yo!

Av Malin - 16 april 2008 20:00

Jag kom hem från dansen för ett tag sedan, det var riktigt kul idag! Vår ordinarie danslärare var och tävlade i Europa så vi hade en vikarie. Hans dans var egentligen modern dans (jag dansar jazz) men han lärde oss modernt ändå, han var jätteduktig och modern dans är så fin. Önskar jag kunde dansa som honom. Han fick mig väldigt inspirerad iaf och jag tror även att resten av gruppen kände likdant. Jag har känt den här terminen att jag inte har utvecklats så mycket i jazzen, har till och med tyckt den har varit tråkig vissa gånger. Antar att mycket beror på läraren och vilka kombinationer man gör och att gruppen är ganska ojämn, men det löser sig. Bara alla kan dansen när vi ska visa upp den på Musik och konserthuset i maj.. Om ni går in på www.uppsaladanscenter.se och klickar på Gott och blandat --> dansfilmer --> Elevföreställning 2007 del 2 är jag med där i mitten någonstans, hittar ni mig? :)


D-uppsatsen är i full gång. Jag har väl ganska mycket ångest över den kan jag erkänna men Sofie, som jag skriver med, är en bra stöttpelare. Vi har en månad på oss och vi har inte börjat intervjua elever ännu. Uppsatsen ska vara 40 sidor, ångest igen. Jäkligt intressant ämne vi skriver om, kopplingen mellan dyslexi och matematiksvårigheter. Aja, det löser sig. Och när det har löst sig åker jag och Daniel till Spanien.


Jag har börjat söka jobb också, finns inte så många av dem bara, mest förskolelärarejobb. Jag har sökt en samhällskurs i höst som en back-up om jag skulle stå där utan något jobb alls. Men jag tror allt att jag kommer få jobb :) I år blir det min första sommar i Uppsala då jag har fått sommarjobb här *wee*. Kommer bli så härligt!


Nu kom Söt hem, då blir det Twin Peaks i fyrtio minuter (grym serie, se den!)

Ovido - Quiz & Flashcards