Direktlänk till inlägg 12 augusti 2007

Karnival och fjortisfylla

Av Malin - 12 augusti 2007 13:12

Karneval i Falköping innebär, i stora drag, att alla slags människor, men mest ungdomar, klär ut sig till något fånigt, dricker sig redigt berusade och går Ströget i ett tåg där alla Falköpingsbor står vid gatukanterna och skrattar. Ungefär. Jag var såklart där för att inte missa detta. Ida och jag tog bussen från Sandhem och hon sa att kvällen var som upplagd för en fjortisfylla, och hon hade ju alldeles rätt. Det var ju så längesen.


Förfesten var hos Linda, där jag åt rostade mackor och drack grogg och hade trevligt. Senare under kvällen gick vi till Ströget där det var fullt med folk. Jag hittade en del människor som jag kände igen och ni kanske känner igen er när jag berättar hur reaktionerna blev "Nämen HEEEEJ, det var längesen, va kul å seee dig" (yeah right) och så en bamsekram på det. Nåväl.


Det roligaste när man vaknar "dagen efter" tycker jag är att titta på alla kort man tog under kvällen. Jag ska dela med mig av dessa.


Sammanfattningsvis var det en jäkligt värd kväll. Men, jag är så glad över att jag inte bor här längre. Jag har nog aldrig längtat mer till Uppsala som jag gör nu. 


 

  1. Jag och Ida på bussen till Falköping.

2. Det var riktigt mycket folk som såg Karnevalen. Härligt väder också!

3. Theres och Pia, så snygga så.

4. Jag i någons keps (?). Eh, vem är killen på kortet?

5. Masken var så hemskt att kort var tvunget att tas.

6. Gymnasiepolaren Anna och jag.

7. Barndomsvännen Lisa och min syssling Elina var utklädda till möss.

8. Jonna, jag och Ida på bussen hem, en aning slitna.





 
 
Ingen bild

Daniel

12 augusti 2007 16:36

Hej söta, roliga (och ibland ganska skrämmande) kort. Nu är det äntligen dags för United, weee! Puss puss!

 
Ingen bild

Ida

15 augusti 2007 17:40

Hallå... Du jag har fortfarande inte kommit på hur man ska lära sig å läsa på fyllan... Måste ju säga att min näsa på sista kortet ä klockren hur många av dom korten kom inte min näsa med på då... Men fyllan satt perfekt må jag säga=)... Kramar

 
Ingen bild

Ida

15 augusti 2007 17:41

ja just det, hur gick fotbollen då... Haha, United bara 0-0 hur lyckades dom med å inte få in bollen med tanke på hur den matchen va... Tacka vet jag liverpool =P...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 september 2009 19:17

Det var så längesen jag var inne här att jag hade glömt bort mitt lösenord, samt att Bloggagratis hade ändrat hela sin layout. Nåja, nu skriver jag här iallafall.   Lite uppdateringar... Jag har blivit världens stoltaste faster till ursöta Ellen ...

Av Malin - 15 mars 2009 09:59

Härlig söndag! Gick upp 8 för att gå ut och springa och kände att det var vår i luften, hurra! På hemvägen var jag förbi Ica och köpte nybakta frallor som vi nu ska mysa med till frukost. Solen skiner också, ska ut och sätta mig på balkongen om ett t...

Av Malin - 1 februari 2009 18:18

Bakisdag idag. Daniel, även kallad världens bästa pojkvän och sambo, trotsade sin huvudvärk och gick ner till Ica och köpte glass till oss. Jag hade dock riktigt kul på Ingrids fest igår så denna dag var väl värd det.   Ikväll är det inte så mycket ...

Av Malin - 27 januari 2009 21:55

Oj, det var ett tag sedan jag var inne här. Förlåt mina trogna bloggläsare Sofie och Linda att jag ser Nu att ni har kommenterat min blogg.   Jag har en jobbig jobbvecka. Det är mycket stress och möten och.. ja. Det som är så skönt är att jag och Dan...

Av Malin - 3 november 2008 17:22

Bloggagratis är så jävla kasst.   Mycket USA-planering nu, var inne på Kilroy på stan idag och fick information om hur det funkar med biluthyrningen. Längtar så tills jag och Söt sticker iväg. Kul också att se hur planeringen av resan utvecklar sig. ...

Ovido - Quiz & Flashcards