Alla inlägg den 20 november 2006

Av Malin - 20 november 2006 17:54

Många tycker att det är krångligt att hålla ordning på ordklasserna substantiv, adjektiv och verb. Därför ska jag ge er ett tips på hur man kan tänka.Substantiv är ord du kan sätta ihop med "fan". Som tex "klockfan", "lampfan" osv.Adjektiv är ord du kan sätta ihop med "jävlar". Tex "dumjävel".Verb är ord du kan sätta ihop med "helvete". Som tex "köra utav bara helvete.Blev det klarare nu? ;) Det var min handledare (!) som visade det här för mig. Kan ni tänka er det? Inte som lektionsunderlägg alltså utan bara för skoj, men ändå :) Hon som inte ens låter eleverna få säga "typ" och "liksom".. Aja.. :)Jag kände mig jätteyr i skolan idag. Kunde knappt stå upp. Karin sa åt mig att jag skulle hoppa och skutta omkring i klassrummet om jag bara kände mig yr, inte svimfärdig. Så det gjorde jag. Det blev lite bättre faktiskt.Glasögon = IQ-brickorNu ska jag över till Sofia för att höra det senaste. Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards