Alla inlägg den 24 maj 2007

Av Malin - 24 maj 2007 17:00

Jag förvandlas till en papegoja på praktiken; "räck upp handen innan du pratar", "prata inte rätt ut", "gör hål i papperet och sätt in i pärmen", "det är rast, gå ut", "sätt er på era platser", "sitt ner i stolen", "sluta tramsa". Gah, jag låter som en surkärring! Haha, faktiskt. Men som lärare har jag mina ljusa stunder oxå, såklart. Man byter skepnad väldigt fort, ena sekunden blir man jättearg på en elev och i nästa sekunden ler man åt en annan och talar med len och vänlig röst.


På skolan märks verkligen den typiska uppdelningen mellan könen på eleverna, samt hur en annan lärarstudent, som är kille, respekteras mycket mer av pojkarna på skolan än jag. Men det är bara att sätta sig emot dem, pojkarna blir väldigt förvånade över att man gör det.


Det borde finnas undersökningar på som visar att lärare har fler problem med sina tänder än andra yrkesgrupper. Så mycket godis, kakor, tårtor och annat sött som alla lärare vräker i sig på rasterna varje dag! Och jag är inget undantag.


I tisdags var jag och Daniel på Kalmar nation. Det var supermysigt där! Har bara varit där och söndagsfikat innan så har inte varit på själva puben på kvällen, men det var jättegod mat som jag och Söt flådade i oss!




Ovido - Quiz & Flashcards