Alla inlägg den 24 juli 2007

Av Malin - 24 juli 2007 14:47

En kompis frågade mig igår om jag hade något mål eller dröm i min jobbkarriär, rektor? Nej sa jag, jag vill bli meteorolog eller bli första människan på mars. På något vis har jag alltid varit intresserad av väder, hur åska, tromber och tropiska cykloner bildas, hur man kan spå väder och så vidare. Lekte till och med väder när jag var liten och låtsades att jag var väderflicka. Haha, detta blev nördigare än jag trodde. Men just nu känns bara väder så jäkla tråkigt. En av de bästa sakerna jag vet är att ta ett kvällsdopp i någon sjö, så himla mysigt. Dock inte lika roligt när det spöregnar.


Att flyga upp till rymden är jag inte ensam om att vilja göra, tänk så mäktigt att vara tyngdlös och se Jorden från rymden.


Människor borde drömma mera.

 

Ovido - Quiz & Flashcards