Direktlänk till inlägg 8 maj 2007

Malin von Linné

Av Malin - 8 maj 2007 17:22

Idag hade jag min tredje dag på praktiken i en tvåa. Dagen tre av nitton. Min handledare bestämde i torsdags att jag skulle hålla på med ett tema om Carl von Linné. Jag är redan trött på gubben. Ni får ursäkta. Imorgon däremot ska jag låta eleverna få skriva en berättelse som ska handla om tandvärk, en haj och som ska utspela sig på havets botten. Annars är praktiken rätt skön, jag dricker gratis varm choklad varje dag och de flesta av lärarna är trevliga och glada. Men jag har kommit på att jag inte passar lika bra på lågstadiet som på mellanstadiet, skönt att veta det iallafall :)


Annars då? Ser fram emot när mina föräldrar och min lillasyster kommer hit om två helger! De ser väldigt mycket fram emot att få träffa Daniel och mina vänner oxå. I lördags var jag och Underbar på grekisk restaurang. Det var supermysigt. Korridoren håller på att prata om en takfest innan sommaren. Men det lär stanna vid prat och ingen handling. Sofie är kräksjuk, stackarn, med andra ord, inget te de närmaste kvällarna med henne. Krya på dig!

 
 
Ingen bild

Daniel

9 maj 2007 00:24

Hmm, du borde berätta om Linnès många lärjungar som försvann i tropikerna, dit han sände dem på olika blomsterrelaterade uppdrag. Antagligen dog de alla på fruktansvärda, grymma sätt. Fast det är ju bara min teori. De kan ju även ha fastnat i bastukjol-modet och inte längtat hem. What do I know? Puss på dig, söta, ses imorn!

 
Sofie

Sofie

9 maj 2007 14:42

Jaa, det är synd om mig som inte får dricka te med min Malin! Men idag har jag inte mått illa, jag är bara sjukt trött. jaja, det ger väl meed sig det med... Usch, även om jag har en lugn och fin klass vill jag verkligen inte ha VFU.. undrar om jag ska byta yrke?? Drömmer mig bort till en tebutik...

http://tweqie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

9 maj 2007 18:31

Daniel: Jag tror på bastumodet ;) Puss min sötnöt!

Sofie: Hey, vad är det jag läser?! Du passar ju perfekt till lärare, du med dina magiska väskor och mattetroll!

 
Sofie

Sofie

9 maj 2007 20:10

jaa, men det skulle vara mycket enklare att bara jobba i en tebutik, lukta på te, smaka på te, titta på te och tekoppar hela dagarna långa, kan det bli bättre? :)

http://tweqie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

9 maj 2007 20:51

Nej :D Kan inte vi öppna en tebutik ihop?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 september 2009 19:17

Det var så längesen jag var inne här att jag hade glömt bort mitt lösenord, samt att Bloggagratis hade ändrat hela sin layout. Nåja, nu skriver jag här iallafall.   Lite uppdateringar... Jag har blivit världens stoltaste faster till ursöta Ellen ...

Av Malin - 15 mars 2009 09:59

Härlig söndag! Gick upp 8 för att gå ut och springa och kände att det var vår i luften, hurra! På hemvägen var jag förbi Ica och köpte nybakta frallor som vi nu ska mysa med till frukost. Solen skiner också, ska ut och sätta mig på balkongen om ett t...

Av Malin - 1 februari 2009 18:18

Bakisdag idag. Daniel, även kallad världens bästa pojkvän och sambo, trotsade sin huvudvärk och gick ner till Ica och köpte glass till oss. Jag hade dock riktigt kul på Ingrids fest igår så denna dag var väl värd det.   Ikväll är det inte så mycket ...

Av Malin - 27 januari 2009 21:55

Oj, det var ett tag sedan jag var inne här. Förlåt mina trogna bloggläsare Sofie och Linda att jag ser Nu att ni har kommenterat min blogg.   Jag har en jobbig jobbvecka. Det är mycket stress och möten och.. ja. Det som är så skönt är att jag och Dan...

Av Malin - 3 november 2008 17:22

Bloggagratis är så jävla kasst.   Mycket USA-planering nu, var inne på Kilroy på stan idag och fick information om hur det funkar med biluthyrningen. Längtar så tills jag och Söt sticker iväg. Kul också att se hur planeringen av resan utvecklar sig. ...

Ovido - Quiz & Flashcards