Alla inlägg under maj 2007

Av Malin - 13 maj 2007 11:39

Igår var det fest hos Lotta. Det var längesen man gick på fest där värdinnan hade förberett så mycket innan! När vi kom dit var det välkomstdrink och skålande, sedan bjöds det på snittar i alla dess slag, och dipp med tillbehör. Senare under kvällen bjöds det på egenbakande brownies med chokladöverdrag (vad jag ÄLSKAR choklad), mums! Till allt detta bjöds det på gratis sprit. Som sagt, det var längesen jag var på en sådan tillställning!


Det finns vänner som mår dåligt nu, mina tankar ligger hos dem.


Nu ska jag upp till Sofie och Tore, där bjuds det på en "megafrukost". Det tackar man inte nej till! 

Av Malin - 10 maj 2007 16:08

Jag försöker få ut två tjejer, 8 år, ut på rast när den ena frågar:

Barn 1: Har du nån kille?

Jag: Ja, det har jag.

Barn 2: Vad heter han? (Jätteivrig)

Jag: Daniel.

Barn 2: Har inte ni gift er?

Jag: Nej.

Barn 1 och 2: VA?!?!?! INTE??!?!?

Barn 1: Vem frågade chans?

Jag: När man är lite äldre som jag så frågar man inte chans.

Barn 1 och 2: (Skrattar). Va? Men gud vad konstigt!



Av Malin - 8 maj 2007 17:22

Idag hade jag min tredje dag på praktiken i en tvåa. Dagen tre av nitton. Min handledare bestämde i torsdags att jag skulle hålla på med ett tema om Carl von Linné. Jag är redan trött på gubben. Ni får ursäkta. Imorgon däremot ska jag låta eleverna få skriva en berättelse som ska handla om tandvärk, en haj och som ska utspela sig på havets botten. Annars är praktiken rätt skön, jag dricker gratis varm choklad varje dag och de flesta av lärarna är trevliga och glada. Men jag har kommit på att jag inte passar lika bra på lågstadiet som på mellanstadiet, skönt att veta det iallafall :)


Annars då? Ser fram emot när mina föräldrar och min lillasyster kommer hit om två helger! De ser väldigt mycket fram emot att få träffa Daniel och mina vänner oxå. I lördags var jag och Underbar på grekisk restaurang. Det var supermysigt. Korridoren håller på att prata om en takfest innan sommaren. Men det lär stanna vid prat och ingen handling. Sofie är kräksjuk, stackarn, med andra ord, inget te de närmaste kvällarna med henne. Krya på dig!

Av Malin - 2 maj 2007 17:24

Då har ännu en Valborg passerat, det blev en lång dag med mycket kul. Häng med nu. Först Valborgsfrukost hos Sofie, det dukades fram gröt, youghurt, smörgåsar, marmelad, ja, allt ni kan tänka er. Därefter åkte jag till Daniel för att Valborgsmysa med jordgubbar och vindruvor. Sedan bar det iväg till Ekonomikumparken där vi mötte upp Laila, Fanny bland andra. Kycklingsallad sköljdes ner med den första ölen för dagen. Sofia, Sandra, Lirarn, Mary, Sofie, Tore med flera möttes oxå upp i parken och alla var glada. Sedan bar det iväg till Daniels lägenhet för lite uppladdning inför kvällen innan vi gick till D1:s grillfest.


Där var Valborg - 07. Nu ska jag vara lite social mot Sofia innan jag ska till Söt och laga mat och se United besegra Milan. Yepp.

Ovido - Quiz & Flashcards